Logo SKiE Szkoła Podstawowa nr 86 SKiE

WYJAZD INTEGRACYJNY DO KRAKOWA DLA KLAS 7-8

Powrót >>

W dniach 23-25 października 2023 roku klasy 7-8 wyjechały do Krakowa w ramach corocznego wyjazdu integracyjnego. W Krakowie był chyba każdy, dlatego zależało nam na tym, aby wyjazd był atrakcyjny dla naszych Uczniów i wszyscy dobrze go wspominali.

Pierwszego dnia wybraliśmy się do kopalni soli kamiennej w Wieliczce pod Krakowem, która jest (obok Bochni) najstarszym obiektem górniczym i działa bez przerwy, od średniowiecza do chwili obecnej. W 1976 roku kopalnia wpisana została do krajowego rejestru zabytków.

Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzania wraz z przewodnikiem Zamku Królewskiego na Wawelu, gdzie poznaliśmy historię tego miejsca, wiele ciekawostek i anegdot związanych z tym miejscem. Później wybraliśmy się do niezwykłego miejsca, jakim jest Żywe Muzeum Obwarzanka. Tam, podczas warsztatów upiekliśmy swojego obwarzanka (nie mylić z preclem). Obwarzanek krakowski jest niewątpliwie najsmaczniejszym symbolem Krakowa. Codziennie sprzedawanych jest ponad 150 tysiącach sztuk i może poszczycić się ponad 600-letnią tradycją oraz unijnym znakiem Chronione Oznaczenie Geograficzne, co podkreśla jego znaczenie dla kulinarnego dziedzictwa Krakowa.

To nie koniec atrakcji. Dzięki uprzejmości mamy Julki z klasy 7m, która jest dyrektorką Szkoły Tańca L’Art de la Danse” w Krakowie wzięliśmy udział w profesjonalnych zajęciach z tańca i obejrzeliśmy szkołę „od środka”. Misją szkoły jest rozwijanie zainteresowań i pasji tanecznych młodych Krakowian pod opieką najlepszych pedagogów oraz przygotowanie najzdolniejszych z nich do uzyskania tytułu zawodowego tancerza oraz wykonywania zawodu artysty baletu.

Ostatniego dnia, wybraliśmy się do Ojcowa i Ojcowskiego Parku Narodowego, na terenie którego znajdują się między innymi takie zabytki:

To był niezwykle intensywny wyjazd. Wracamy bardzo zadowoleni i naładowani pozytywna energią. Mimo jesiennej szarugi, to był jeden z lepszych wyjazdów integracyjnych.