Logo SKiE Szkoła Podstawowa nr 86 SKiE

Kadra pedagogiczna

Marta Szydłowska
(wychowawca 0m, reedukacja)

Nauczycielem zostałam w wieku 6 lat gdy sadzałam w rzędzie misie i je uczyłam. 
Teraz nie sadzam dzieci w rzędach tylko siedzimy na podłodze i poprzez zabawy, gry poznajemy świat, literki, liczymy dni w kalendarzu. Uczymy się współpracy i pomagamy sobie nawzajem. Tworzymy zgraną grupę. W wymyślaniu gier pomaga mi syn.


Joanna Jaszczyńska
(wychowawca klasy 1j, reedukacja)

Uwielbiam uczyć dzieci, czytać o historii, biegać po muzeach, poznawać nowe miejsca, chodzić po nadmorskiej plaży, jeść pyszne rzeczy, przystawiać "pszczółkę", szyć stworki, używać śmiesznych powiedzonek: „Do pracy, rodacy”, „A czy ja mówię po chińsku?”, „guzik prawda”, „matko i córko!”, „Iskierkę przyjaźni...”, „Chcę powiedzieć kilka słów...”, i… cieszyć się życiem!


Aleksandra Subocz
(wychowawca 2a, trener odysei umysłu)

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej. Od 2009 r. jestem trenerem Odysei umysłu- międzynarodowego programu rozwijającego twórcze rozwiązywanie problemów. Odyseja rozwija nie tylko kreatywne myślenie, ale również umiejętność współpracy w grupie oraz samodzielność.  Lubię zwierzęta- mam psa, jeździć na rowerze i pływać.


Joanna Wójtowicz
(wychowawca klasy 2j, reedukacja)

Ukończyłam studia ogólno-pedagogiczne o specjalizacji opieka i wychowanie, praca socjalna na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe w zakresie edukacji początkowej i reedukacji – nauczanie dzieci w wieku 3-9 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałam poprzez wieloletnią pracę w Szkole SKiE. W codziennej pracy z uczniami staram się rozwijać ich wrażliwość, pasje i zdolności. Lata spędzone z każdą klasą to czas, w którym, oprócz zapału do nauki, zawsze chcę widzieć w niej zgrany zespół. Moje zainteresowania to turystyka wysokogórska, podróże, kino, teatr.


Marta Mikusińska
(wychowawca 3m, bajkoterapia)

Każda przeprowadzona lekcja to dla mnie nowe zaskakujące doświadczenie i podróż w nieznane. Uwielbiam ciekawskich uczniów zadających setki pytań. W klasie pragnę tworzyć atmosferę wzajemnego wspierania się, wspólnego przeżywania dobrych i gorszych momentów, zrozumienia i szacunku dla zasad przyjętych w grupie. Dużą wagę przywiązuję również do kształtowania u moich uczniów pozytywnej samooceny.
Moją pasją jest żeglarstwo i czytanie książek historycznych. Gdybym nie pracowała w szkole, zostałabym archeologiem. Mam wielką słabość do gorzkiej czekolady i sorbetów cytrynowych.


Agnieszka Bocianowicz
(wychowawca 6, historia sztuki 0-8, kaligrafia 0-6, książka artystyczna 2, dyrektor do spraw pedagogicznych)

W szkołach SKiE pracuję od samego początku, czyli od 25 lat. Tu właśnie zainteresowałam się rozwojem kreatywności i wychowaniem przez kulturę u dzieci i młodzieży. To zagadnienie było przedmiotem moich badań oraz tematem pracy doktorskiej.
Chciałabym, aby moi uczniowie również pokochali sztukę i mieli przyjemność z obcowania z nią. Ponieważ najlepsza percepcja sztuki jest w bezpośrednim kontakcie, dlatego też uwielbiam podróżować, odwiedzać europejskie galerie, zwiedzać zabytki. Czasami udaje mi się zabierać uczniów w takie miejsca, jak Pompeje, Akropol czy Frogner Park.
Prywatnie lubię słuchać jazzu, jeść czekoladę i spacerować po lesie ze swoim wnukiem. Chętnie zabieram ze sobą aparat fotograficznym i obiektywem obserwuję przyrodę, zabytki i ludzi.


Monika Budzińska
(matematyka 6)

Od 2011 roku spełniam swoje największe marzenie z dzieciństwa i pracuję jako nauczyciel matematyki oraz fizyki (od niedawna również pomagam trenować Odyseuszy J). Wcześniej spełniałam marzenia ze studiów i pracowałam w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN, gdzie opracowałam strukturę i dynamikę ludzkiego białka S100A1, efektem czego było uzyskanie stopnia doktora nauk biologicznych. A jeszcze wcześniej wchodziłam na ścieżkę zawodową z firmą optoelektroniczną, gdzie współtworzyłam nowe technologie uzyskiwania materiałów półprzewodnikowych.
Moją pasją jest uczenie, ale również uczenie się, poznawanie i doświadczanie. Bardzo lubię grać w gry planszowe, czytać książki, rozwiązywać i układać łamigłówki, każdy rodzaj rękodzieła oraz wędrówki górskie o każdej porze roku. Na największe zalety typuję duże poczucie humoru (szczególnie na własny temat) oraz umiejętność popełniania błędów. Mam też sporo wad, ale…


Paulina Figat 
( język polski 6,  fakultet 4-5)

 Rozpoczęłam pracę w szkole, gdyż fascynuje mnie dowiadywanie się wielu rzeczy od młodych ludzi, a oni zawsze wiedzą, co w trawie piszczy. W swojej pracy staram się być otwarta na potrzeby dzieci oraz rozwijać ich zainteresowania i twórcze myślenie. Lubię to, co robię i cały czas doskonalę swoje umiejętności. Moja praca daje mi dużo satysfakcji i radości.
W wolnych chwilach czytam, biegam i jeżdżę na rowerze. Inspiruje mnie twórczość J. Kaczmarskiego, fascynuje muzyka filmowa, a o jej twórcach – takich jak: M. Lorenc, C. Mansell, czy H. Zimmer, mogłabym opowiadać godzinami.


Marta Kornowicz
(muzyka 0-6)

 Jestem entuzjastką  dobrej muzyki wielu gatunków, od klasyki, muzyki tradycyjnej, przez jazz do muzyki współczesnej – tej najnowszej. Uważam, że muzyka ludzi łączy i pozwala im się lepiej zrozumieć. Lubię wspólne muzykowanie, do czego od lat zachęcam i które prowadzę w szkołach Stowarzyszenia Kultury i Edukacji. 


Zbigniew Mroziewski
(etyka 0-6, filozofia 3-6)

W 2006 roku ukończyłem studia na Wydziale Filozofii na UKSW w Warszawie. To, że chcę być nauczycielem etyki i filozofii, wiedziałem od zawsze i to marzenie realizuję konsekwentnie od 11 lat. Razem z moim uczniami wędrujemy przez ścieżki pełne prostych zasad i trochę trudniejszych myśli.
Prywatnie jestem tatą czteroletniej Alicji, z którą z zapałem słucham Grzegorza Turnaua. Od Żony zaraziłem się pasją wędrówek po górach – uwielbiam Bieszczady, bez których teraz nie wyobrażam sobie prawdziwych wakacji.


Marcin Tomczak
(historia 4-6, gawędy historyczne 2)

Z wykształcenia i zamiłowania historyk – w stopniu magistra. Szczęśliwy ojciec i mąż (kolejność dowolna). Prywatnie fan mocnego grania oraz bluesa w każdej postaci. Nie unikam sportu, przede wszystkim zespołowego. Odkąd pamiętam (a pamięć mam dobrą) czytam powieści grozy. W kinie wybieram komedie, ale nieromantyczne. W wolnym czasie chętnie podróżuje. Jeśli tylko czas pozwala odwiedzam kresy wschodnie.


Magda Szajner
(język francuski 5-6)

Język francuski był obecny w moim życiu od zawsze, za sprawą mojej babci, która wychowała się we Francji. Rozmawiając z nami po polsku, wplatała wiele francuskich słów. Opowieści babci o Francji i melodyjność języka, którym władała, spowodowały, że postanowiłam się go nauczyć. Z czasem nauka ta na tyle mnie zafascynowała, że zaczęłam się zastanawiać, w jaki sposób mogłabym wykorzystać znajomość francuskiego w mojej przyszłej pracy. Już od najmłodszych lat uwielbiałam bawić się w szkołę. Wraz z dorastaniem uświadomiłam sobie, że nauczanie jest moim powołaniem. Uznałam więc, iż najlepsze będzie połączenie moich dwóch pasji i w ten sposób zostałam nauczycielką języka francuskiego.
Jestem absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych oraz magistrem Filologii Romańskiej. Nauczanie to moja pasja. Wielką satysfakcję przynosi mi obserwowanie entuzjazmu i postępów dzieci, ich radości, gdy zaczynają tworzyć pierwsze wypowiedzi. Zapał i energia moich uczniów są dla mnie motywacją do kreatywnej pracy każdego dnia.
Prywatnie jestem żoną oraz mamą dwójki dzieci. Naszą wspólną pasją jest podróżowanie, bardzo lubimy sport, jeździmy na rowerach, nartach, łyżwach i gramy w golfa. W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki oraz szydełkować.


Ewa Dratwa
(język niemiecki 5-6)

Jestem absolwentką germanistyki UW. W szkołach SKiE uczę od 2011 roku. Tak naprawdę związana jestem z tym niezwykłym miejscem od roku 1995, w którym to stawiałam pierwsze kroki jako nauczycielka języka niemieckiego.
Wolny czas poświęcam na czytanie dobrej literatury i tworzenie uroczych drobiazgów na szydełku. Chętnie chodzę do teatru i na długie spacery po lesie. Lubię kameralne spotkania z bliskimi mi osobami.


Michał Bielczyk

Były sportowiec, olimpijczyk. Od urodzenia ruch, trening to jego sposób na życie. Chęć dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem i radością życia spowodował, że został nauczycielem wychowania fizycznego. Jak mówi, ma wiele satysfakcji, kiedy jego uczniowie stają się aktywni, kreatywni, zdrowsi, bardziej uśmiechnięci i zrelaksowani. Na lekcjach wspiera każdego indywidualnie, zależnie od jego możliwości. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach doszkalających. Trener lekkiej atletyki, trener personalny i instruktor korektywy. Motto: „Never give up”.

Magda Bartnik
(wychowawca 4,  j.polski klasa 4 i 5, fakultet j.polskiego klasa 6)

Zaczęło się od czytania, czyli dawno, dawno temu. Później pojawiła się potrzeba utrwalenia myśli i powstały pierwsze wiersze, które jako niewielka książeczka wyfrunęły z szuflady. W tak zwanym międzyczasie zgłębiałam w neogotyckich murach Collegium Maius tajniki toruńskiej polonistyki. Miłość do języka polskiego i literatury skłoniła mnie także do zainteresowania się biblioterapią, która nieustannie mnie fascynuje – dowody na jej skuteczność odnajduję w czytaniu oraz interaktywnych działaniach w grupie. Wrodzona ciekawość skierowała mnie na tory dziennikarskie skłaniając do pierwszych publikacji na łamach regionalnych gazet oraz teatralnych periodyków. Aby dowiedzieć się więcej ukończyłam także podyplomowe studia edytorskie. Podczas mojej pedagogicznej wędrówki miałam przyjemność spotkać wiele wspaniałych osób, także stawiających pierwsze kroki w sferze posługiwania się językiem polskim jako obcym.Ważna jest dla mnie uważność, rozwój, ciekawi mnie przenikanie się sztuk i kultur. Uwielbiam czytać książki, słuchać muzyki, oglądać filmy. Kocham nowoczesne muzea i tropienie śladów dziedzictwa kulturowego. Podczas długich jesiennych wieczorów robię wełniane szaliki a czasem wycinanki z papieru – wzorem prababci, ludowej wycinankarki. Lubię nieznane mi miejsca i górskie wędrówki.

Karolina Sasal
(matematyka 4 i 5)

Swoją wiedzą z zakresu matematyki zdobywałam na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyłam studium pedagogizacji, dzięki któremu poznałam proces rozwoju dzieci oraz nauczyłam się technik współpracy z nimi.
Prywatnie jestem szczęśliwą właścicielką półrocznego cavalierka z którym po pracy spaceruje po zakątkach Warszawy.


Ewelina Nawrocka
(j.angielski)

Pasjonatka języków obcych, historii i kultury krajów anglojęzycznych oraz edukacji dwujęzycznej. Wykształcenie nabyłam podczas studiów w Uniwersyteckim Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych (UW), gdzie otrzymałam certyfikat biegłości językowej z języka angielskiego, jak i języka niemieckiego w stopniu zaawansowanym, oraz w Instytucie Anglistyki. Swoją wiedzę stale poszerzam, uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach z zakresu metodyki nauczania języków obcych. Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi, jak i młodzieżą. W pracy nauczyciela dużą wagę przywiązuję do relacji z uczniami, które są nieodłącznym elementem drogi do sukcesu językowego. Prywatnie jestem miłośniczką śpiewu, sportów zimowych oraz tenisa ziemnego.