Kadra pedagogiczna
Marta Szydłowska
(wychowawca klasy 0m, reedukacja, logopedia)
Nauczycielem zostałam w wieku 6 lat gdy sadzałam w rzędzie misie i je uczyłam.
Teraz nie sadzam dzieci w rzędach tylko siedzimy na podłodze i poprzez zabawy, gry poznajemy świat, literki, liczymy dni w kalendarzu. Uczymy się współpracy i pomagamy sobie nawzajem. Tworzymy zgraną grupę.
W wymyślaniu gier pomaga mi syn.
Julia Bielczyk
(wychowawca klasy 1j)
Joanna Jaszczyńska
(wychowawca klasy 1jj, reedukacja)
Uwielbiam uczyć dzieci, czytać o historii, biegać po muzeach, poznawać nowe miejsca, chodzić po nadmorskiej plaży, jeść pyszne rzeczy, przystawiać "pszczółkę", szyć stworki, używać śmiesznych powiedzonek: „Do pracy, rodacy”, „A czy ja mówię po chińsku?”, „guzik prawda”, „matko i córko!”, „Iskierkę przyjaźni...”, „Chcę powiedzieć kilka słów...”, i… cieszyć się życiem!
Aleksandra Subocz
(wychowawca klasy 2a, trener Odyseja umysłu klasa 4)
Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej. Od 2009 r. jestem trenerem Odysei umysłu- międzynarodowego programu rozwijającego twórcze rozwiązywanie problemów. Odyseja rozwija nie tylko kreatywne myślenie, ale również umiejętność współpracy w grupie oraz samodzielność.
Lubię zwierzęta - mam psa, jeździć na rowerze i pływać.
Joanna Wójtowicz
(wychowawca klasy 2j, reedukacja)
Ukończyłam studia ogólno-pedagogiczne o specjalizacji opieka i wychowanie, praca socjalna na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe w zakresie edukacji początkowej i reedukacji – nauczanie dzieci w wieku 3-9 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałam poprzez wieloletnią pracę w Szkole SKiE.
W codziennej pracy z uczniami staram się rozwijać ich wrażliwość, pasje i zdolności. Lata spędzone z każdą klasą to czas, w którym, oprócz zapału do nauki, zawsze chcę widzieć w niej zgrany zespół.
Moje zainteresowania to turystyka wysokogórska, podróże, kino, teatr.
Magda Prywata - Waś
(wychowawca klasy 3m, bajkoterapia klasa 0 -1)
W szkole SKiE pracuję od 2005 roku. Bycie nauczycielem, to marzenie z mojego dzieciństwa. Cieszę się, że mogę je realizować i każdego dnia mieć wpływ na rozwój moich uczniów. W pracy kieruję się zawsze dobrem swoich wychowanków.
Lubię rozbudzać w moich podopiecznych ciekawość poznawczą i twórcze działanie w codziennych zajęciach.
W wolnym czasie podróżuję i czytam pasjami thrillery psychologiczne.
Marta Mikusińska
(wychowawca klasy 3mm, gawędy historyczne, gry matematyczne)
Każda przeprowadzona lekcja to dla mnie nowe zaskakujące doświadczenie i podróż w nieznane. Uwielbiam ciekawskich uczniów zadających setki pytań. W klasie pragnę tworzyć atmosferę wzajemnego wspierania się, wspólnego przeżywania dobrych i gorszych momentów, zrozumienia i szacunku dla zasad przyjętych w grupie. Dużą wagę przywiązuję również do kształtowania u moich uczniów pozytywnej samooceny.
Moją pasją jest żeglarstwo i czytanie książek historycznych. Gdybym nie pracowała w szkole, zostałabym archeologiem. Mam wielką słabość do gorzkiej czekolady i sorbetów cytrynowych.
Agnieszka Bocianowicz
(wychowawca klasy 4a, historia sztuki 0-8, kaligrafia 0-6, książka artystyczna klasy 2, dyrektor do spraw pedagogicznych)
W szkołach SKiE pracuję od samego początku, czyli od 25 lat. Tu właśnie zainteresowałam się rozwojem kreatywności i wychowaniem przez kulturę u dzieci i młodzieży. To zagadnienie było przedmiotem moich badań oraz tematem pracy doktorskiej.
Chciałabym, aby moi uczniowie również pokochali sztukę i mieli przyjemność z obcowania z nią. Ponieważ najlepsza percepcja sztuki jest w bezpośrednim kontakcie, dlatego też uwielbiam podróżować, odwiedzać europejskie galerie, zwiedzać zabytki. Czasami udaje mi się zabierać uczniów w takie miejsca, jak Pompeje, Akropol czy Frogner Park.
Prywatnie lubię słuchać jazzu, jeść czekoladę i spacerować po lesie ze swoim wnukiem. Chętnie zabieram ze sobą aparat fotograficznym i obiektywem obserwuję przyrodę, zabytki i ludzi.
Zbigniew Mroziewski
(wychowawca klasy 5z oraz 5zz, etyka 0-6, filozofia klasy 3-6)
W 2006 roku ukończyłem studia na Wydziale Filozofii na UKSW w Warszawie. To, że chcę być nauczycielem etyki i filozofii, wiedziałem od zawsze i to marzenie realizuję konsekwentnie od 11 lat. Razem z moim uczniami wędrujemy przez ścieżki pełne prostych zasad i trochę trudniejszych myśli.
Prywatnie jestem tatą czteroletniej Alicji, z którą z zapałem słucham Grzegorza Turnaua. Od Żony zaraziłem się pasją wędrówek po górach – uwielbiam Bieszczady, bez których teraz nie wyobrażam sobie prawdziwych wakacji.
Monika Budzińska
(wychowawca klasy 6m, matematyka klasa 5)
Od 2011 roku spełniam swoje największe marzenie z dzieciństwa i pracuję jako nauczyciel matematyki oraz fizyki (od niedawna również pomagam trenować Odyseuszy J). Wcześniej spełniałam marzenia ze studiów i pracowałam w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN, gdzie opracowałam strukturę i dynamikę ludzkiego białka S100A1, efektem czego było uzyskanie stopnia doktora nauk biologicznych.
A jeszcze wcześniej wchodziłam na ścieżkę zawodową z firmą optoelektroniczną, gdzie współtworzyłam nowe technologie uzyskiwania materiałów półprzewodnikowych.
Moją pasją jest uczenie, ale również uczenie się, poznawanie i doświadczanie. Bardzo lubię grać w gry planszowe, czytać książki, rozwiązywać i układać łamigłówki, każdy rodzaj rękodzieła oraz wędrówki górskie o każdej porze roku.
Na największe zalety typuję duże poczucie humoru (szczególnie na własny temat) oraz umiejętność popełniania błędów. Mam też sporo wad, ale…
Marta Kornowicz
(wychowawca klasy 7m oraz 7mm, muzyka klasy 0-6)
Jestem entuzjastką dobrej muzyki wielu gatunków, od klasyki, muzyki tradycyjnej, przez jazz do muzyki współczesnej – tej najnowszej. Uważam, że muzyka ludzi łączy i pozwala im się lepiej zrozumieć.
Lubię wspólne muzykowanie, do czego od lat zachęcam i które prowadzę w szkołach Stowarzyszenia Kultury i Edukacji.
Magda Szajner
(wychowawca klasy 8m oraz 8mm, język francuski klasy 5-8)
Język francuski był obecny w moim życiu od zawsze, za sprawą mojej babci, która wychowała się we Francji. Rozmawiając z nami po polsku, wplatała wiele francuskich słów. Opowieści babci o Francji i melodyjność języka, którym władała, spowodowały, że postanowiłam się go nauczyć. Z czasem nauka ta na tyle mnie zafascynowała, że zaczęłam się zastanawiać, w jaki sposób mogłabym wykorzystać znajomość francuskiego w mojej przyszłej pracy.
Już od najmłodszych lat uwielbiałam bawić się w szkołę. Wraz z dorastaniem uświadomiłam sobie, że nauczanie jest moim powołaniem. Uznałam więc, iż najlepsze będzie połączenie moich dwóch pasji i w ten sposób zostałam nauczycielką języka francuskiego.
Jestem absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych oraz magistrem Filologii Romańskiej. Nauczanie to moja pasja. Wielką satysfakcję przynosi mi obserwowanie entuzjazmu i postępów dzieci, ich radości, gdy zaczynają tworzyć pierwsze wypowiedzi. Zapał i energia moich uczniów są dla mnie motywacją do kreatywnej pracy każdego dnia.
Prywatnie jestem żoną oraz mamą dwójki dzieci. Naszą wspólną pasją jest podróżowanie, bardzo lubimy sport, jeździmy na rowerach, nartach, łyżwach i gramy w golfa. W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki oraz szydełkować.
Marcin Tomczak
(historia 4-6)
Z wykształcenia i zamiłowania historyk – w stopniu magistra. Szczęśliwy ojciec i mąż (kolejność dowolna). Prywatnie fan mocnego grania oraz bluesa w każdej postaci. Nie unikam sportu, przede wszystkim zespołowego. Odkąd pamiętam (a pamięć mam dobrą) czytam powieści grozy.
W kinie wybieram komedie, ale nieromantyczne. W wolnym czasie chętnie podróżuje. Jeśli tylko czas pozwala odwiedzam kresy wschodnie.
Michał Jankowski
(matematyka)
Rocznik 1975. „Matematyczny native speaker”, urodzony i wykształcony w Warszawie.
Z pasją dzielę się wiedzą, lubię inspirować ludzi do logicznego myślenia, pomagam rozwijać inteligencję. Pracuję również w zakresie przekonań na temat predyspozycji matematycznych.
Jestem żonaty i mam trzech synów.
Lubię biegi górskie i lodowe kąpiele.
Ewa Dratwa
(język niemiecki klasy 5-6, współwychowawca klasy 7)
Jestem absolwentką germanistyki UW. W szkołach SKiE uczę od 2011 roku. Tak naprawdę związana jestem z tym niezwykłym miejscem od roku 1995, w którym to stawiałam pierwsze kroki jako nauczycielka języka niemieckiego.
Wolny czas poświęcam na czytanie dobrej literatury i tworzenie uroczych drobiazgów na szydełku.
Chętnie chodzę do teatru i na długie spacery po lesie. Lubię kameralne spotkania z bliskimi mi osobami.
Magda Bartnik
( j.polski klasy 4-6)
Zaczęło się od czytania, czyli dawno, dawno temu. Później pojawiła się potrzeba utrwalenia myśli i powstały pierwsze wiersze, które jako niewielka książeczka wyfrunęły z szuflady. W tak zwanym międzyczasie zgłębiałam w neogotyckich murach Collegium Maius tajniki toruńskiej polonistyki.
Miłość do języka polskiego i literatury skłoniła mnie także do zainteresowania się biblioterapią, która nieustannie mnie fascynuje – dowody na jej skuteczność odnajduję w czytaniu oraz interaktywnych działaniach w grupie. Wrodzona ciekawość skierowała mnie na tory dziennikarskie skłaniając do pierwszych publikacji na łamach regionalnych gazet oraz teatralnych periodyków. Aby dowiedzieć się więcej ukończyłam także podyplomowe studia edytorskie. Podczas mojej pedagogicznej wędrówki miałam przyjemność spotkać wiele wspaniałych osób, także stawiających pierwsze kroki w sferze posługiwania się językiem polskim jako obcym. Ważna jest dla mnie uważność, rozwój, ciekawi mnie przenikanie się sztuk i kultur.
Uwielbiam czytać książki, słuchać muzyki, oglądać filmy. Kocham nowoczesne muzea i tropienie śladów dziedzictwa kulturowego. Podczas długich jesiennych wieczorów robię wełniane szaliki a czasem wycinanki z papieru – wzorem prababci, ludowej wycinankarki.
Lubię nieznane mi miejsca i górskie wędrówki.
Aleksandra Jastrząb
(j.polski klasy 5-8)
"Pani od polskiego" prywatnie Mama Tymona, pasjonatka dobrej literatury i Podlasia.
Książki gór, biografie, reportaże wojenne - to one wypełniają przestrzeń mojego mieszkania. Bywało, że trzymałam je nawet w ... piekarniku. Felietonistka z lekkim piórem - tak o mnie pisali.
Lubię młodych ludzi, ludzi otwartych na świat, ciekawych i zadających mnóstwo pytań, zwłaszcza takich: dlaczego musimy to czytać?
Praca nauczyciela przynosi mi dużo satysfakcji, nie jest łatwa, nie jest przewidywalna i wymaga wiele wysiłku .Jednak to dobry i potrzebny wysiłek. Mam głębokie przekonanie , że moja praca jest ważna i nie polega tylko na zadawaniu i sprawdzaniu rozprawek. Nauczyciel to ktoś, kto prowadzi dzieci przez świat szkoły i nauki , pamiętając przy tym, że ten szkolny świat to tylko wycinek maleńki z życia człowieka....
Energię czerpię z natury, dobrych i wspierających relacji, tradycyjnie parzonej kawy, rozmów z moim synem i z uśmiechu moich uczniów.
Kocham życie. Wyznaję zasadę: chcesz być szczęśliwy? To bądź!
A żeby być szczęśliwym trzeba lubić to co się robi. Lubię być "panią od polskiego" Bardzo!
Julka Owczarczak
(pomoc wychowawcy klasy 5, plastyka klasy 0-6, pracownia plastyczna)
W nauczaniu najbardziej lubię wymianę, do której dochodzi przy spotkaniu dwóch osób. To nie ja uczę dzieci, ale razem uczymy się. Razem odkrywamy i eksperymentujemy. W tej artystycznej wędrówce staram się pomagać dzieciom w rozwijaniu ich indywidualnej inwencji twórczej, w stawaniu się nie tyle artystą, ale twórcą, niezależnie myślącą i podejmującą własne decyzje jednostką kreatywną. Dzieci często mnie zaskakują, uwielbiam kiedy te same zadania w różnych klasach przybierają zupełnie odmienną formę. Poza szkołą jestem artystką i projektantką.
Stopień magistra ukończyłam na Design Academy Eindhoven, a doświadczenie w pracy z dziećmi zbieram na wielu polach od 2011 roku.
Dariusz Kunowski
(teatr klasy 0-6, technika klasa 6)
Jestem z wykształcenia scenografem i architektem wnętrz, pracowałem w wielu teatrach i projektowałem wystawy oraz muzea (min. Muzeum Powstania Warszawskiego).
W szkołach Stowarzyszenia Kultury i Edukacji uczę już prawie 20 lat. Moim niemalże uzależnieniem jest teatr. Teatr powiązany w szerokim pojęciu z kulturą, jako narzędzie jej poznawania i przeżywania.
Mieszkam na warszawskiej Pradze gdzie prowadzę z przyjaciółmi offowy teatr Scena Lubelska 30/32 realizując różne przedsięwzięcia artystyczne, edukacyjne i integracyjne z mieszkańcami.
Lubię jeździć na rowerze, czytać książki biograficzne i oglądać dobre filmy.
Paweł Łukaszewicz
(j. angielski)
Lingwista i podróżnik. Znajomość języków to klucz do serc i umysłów ludzi, których spotykamy na swej drodze. Gdy mówisz w ich języku, otwierają się na ciebie i pozwalają ci zajrzeć w swój świat.
Wszystko zaczęło się od języka angielskiego, potem przyszła fascynacja francuskim, aż świat rzucił mnie na Daleki Wschód, gdzie zacząłem odkrywać tajniki mandaryńskiego i japońskiego. Lecz to angielski był przepustką, dzięki której wiele drzwi zostało otwartych.
Język obcy to nie testy i wkuwanie słówek na pamięć. Język obcy to materia, w której lepiąc, komunikujemy się z drugim człowiekiem, a przez niego, ze światem. Z tej komunikacji rodzą się nasze przemyślenia, doświadczenia i całe bogactwo człowieczeństwa.
Jolanta Papierzyńska
(j. angielski)
Z zawodu, wykształcenia i z zamiłowania nauczyciel języka angielskiego. Z pracą z dziećmi w szkole podstawowej związana jestem od 25 lat, przygodę ze Szkołą SKiE rozpoczęłam niedawno, zaś zawód nauczyciela wybrałam już w dzieciństwie kiedy bawiłam się w szkołę i organizowałam zajęcia dla mojej młodszej siostry.
Lubię swoją pracę – nie ma dwóch tych samych lekcji a kontakt z dziećmi i młodzieżą jest inspirujący i pełen nowych wyzwań. Język angielski jest moją pasją, odkrywam go za każdym razem na nowo wraz z moimi uczniami.
W wolnych chwilach słucham muzyki (od rocka do klasycznej), oglądam filmy, czytam i spaceruję po lesie a ostatnio też rozwijam swoje umiejętności ogrodnicze.
Teaching is like cultivating a garden…
Ewa Kwiecień-Kicka
(j. angielski)
Swoją przygodę z nauczaniem języka angielskiego rozpoczęłam w 2010 roku. Umiejętności językowe u dzieci staram się rozwiać poprzez gry, zabawy i piosenki. Do każdego ucznia podchodzę indywidualnie.
Prywatnie jestem mamą dwóch chłopców. Lubię biegać, jeździć na rowerze oraz oglądać zachody słońca.
Marc mcKee
(native speaker klasy 0-3)
I arrived in Poland many years ago as a volunteer at a UNESCO English language summer school in Kamien Pomorski.
With my interest in Poland & the tasty cakes, as well as wonderful sunsets, Warsaw became my home.
I started lessons at School 86 in 2018.
Oh, yes, I am from Ireland, and my favourite colour is green.
Marcela Rucińska
(geografia klasy 5-8)
Geograf z wykształcenia i zamiłowania, łapacz wiatru, zbieracz liści i towarzysz dzieci. Od lat związana z Fundacją Przystanek Twórczość gdzie koordynuje projekty przyrodnicze i twórcze dla dzieci („Wakacje z przyrodą i przygodą”, „Twórcze Dzieciaki”). Ukończyła podyplomowe studia pedagogiczne na Uczelni Korczaka.
W SKIE uczy geografii w klasach V-VIII. W pracy z dziećmi dąży do partnerstwa, otwartości i budowania ciepłych relacji, poszukując jednocześnie aktywnych metod pracy, które pomogą dzieciom utrzymać jak najdłużej ich naturalną ciekawość świata. Entuzjastka aktywnego spędzania czasu w przyrodzie, kempingowego życia i działkowania nad Liwcem.
Mama Jaśka i Kaliny. Fanka Annie Shirley i Pippi Pończoszanki.
Michał Bielczyk
(w-f)
Były sportowiec, olimpijczyk. Od urodzenia ruch, trening to jego sposób na życie. Chęć dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem i radością życia spowodował, że został nauczycielem wychowania fizycznego. Jak mówi, ma wiele satysfakcji, kiedy jego uczniowie stają się aktywni, kreatywni, zdrowsi, bardziej uśmiechnięci i zrelaksowani. Na lekcjach wspiera każdego indywidualnie, zależnie od jego możliwości. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach doszkalających.
Trener lekkiej atletyki, trener personalny i instruktor korektywy. Motto: „Never give up”.