Logo SKiE Szkoła Podstawowa nr 86 SKiE

Kadra pedagogiczna

Marta Szydłowska
(wychowawca 0m, reedukacja)

Nauczycielem zostałam w wieku 6 lat gdy sadzałam w rzędzie misie i je uczyłam. 
Teraz nie sadzam dzieci w rzędach tylko siedzimy na podłodze i poprzez zabawy, gry poznajemy świat, literki, liczymy dni w kalendarzu. Uczymy się współpracy i pomagamy sobie nawzajem. Tworzymy zgraną grupę. W wymyślaniu gier pomaga mi syn.


Joanna Bielecka-Kosz
(wychowawca 1 j)

Odkąd pamiętam zawsze chciałam zostać nauczycielem. Niestety pierwsze próby nie były zbyt udane, gdyż lalki i misie uparcie milczały i nie chciały odpowiadać przy tablicy:)
Nie poddałam się i kilka lat później ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiczną WSP ZNP na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną
Praca z dziećmi pozwala mi spojrzeć na świat z zupełnie innej perspektywy, odkrywać rzeczy oczywiste dla dzieci a nierealne dla dorosłych. W swojej pracy dążę do tego, aby uczniowie przychodzili do szkoły z uśmiechem i tak samo z niej wychodzili.
W życiu kieruję się zasadą „Żyj i pozwól żyć innym”.
Prywatnie lubię słuchać muzyki (rock), czytać (fantastyka, historia), jeździć na rowerze.


Marta Mikusińska
(wychowawca 1m, gry matematyczne 3)

Każda przeprowadzona lekcja to dla mnie nowe zaskakujące doświadczenie i podróż w nieznane. Uwielbiam ciekawskich uczniów zadających setki pytań. W klasie pragnę tworzyć atmosferę wzajemnego wspierania się, wspólnego przeżywania dobrych i gorszych momentów, zrozumienia i szacunku dla zasad przyjętych w grupie. Dużą wagę przywiązuję również do kształtowania u moich uczniów pozytywnej samooceny.
Moją pasją jest żeglarstwo i czytanie książek historycznych. Gdybym nie pracowała w szkole, zostałabym archeologiem. Mam wielką słabość do gorzkiej czekolady i sorbetów cytrynowych.


Magdalena Prywata-Waś
(wychowawca 2m, bajkoterapia)

Tytuł magistra obroniłam na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu reedukacji i logopedii. Na swoim koncie mam liczne kursy wzbogacające warsztat pracy nauczyciela m.in. bajkoterapię, edukację wewnątrzszkolną, technologie informacyjne i edukację multimedialną w praktyce szkolnej.
Moje zainteresowania to podróże, kino, literatura (pamiętniki, psychologia kliniczna, historia). Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji, codziennie wraz z nimi poznaje świat na nowo i uczę się nowych rzeczy.


Joanna Jaszczyńska
(wychowawca klasy 2j, reedukacja)

Uwielbiam uczyć dzieci, czytać o historii, biegać po muzeach, poznawać nowe miejsca, chodzić po nadmorskiej plaży, jeść pyszne rzeczy, przystawiać "pszczółkę", szyć stworki, używać śmiesznych powiedzonek: „Do pracy, rodacy”, „A czy ja mówię po chińsku?”, „guzik prawda”, „matko i córko!”, „Iskierkę przyjaźni...”, „Chcę powiedzieć kilka słów...”, i… cieszyć się życiem!


Aleksandra Subocz
(wychowawca 3a, trener odysei umysłu)

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej. Od 2009 r. jestem trenerem Odysei umysłu- międzynarodowego programu rozwijającego twórcze rozwiązywanie problemów. Odyseja rozwija nie tylko kreatywne myślenie, ale również umiejętność współpracy w grupie oraz samodzielność.  Lubię zwierzęta- mam psa, jeździć na rowerze i pływać.


Joanna Wójtowicz
(wychowawca klasy 3j, reedukacja)

Ukończyłam studia ogólno-pedagogiczne o specjalizacji opieka i wychowanie, praca socjalna na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe w zakresie edukacji początkowej i reedukacji – nauczanie dzieci w wieku 3-9 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywałam poprzez wieloletnią pracę w Szkole SKiE. W codziennej pracy z uczniami staram się rozwijać ich wrażliwość, pasje i zdolności. Lata spędzone z każdą klasą to czas, w którym, oprócz zapału do nauki, zawsze chcę widzieć w niej zgrany zespół. Moje zainteresowania to turystyka wysokogórska, podróże, kino, teatr.


Agnieszka Bocianowicz
(wychowawca 4, historia sztuki 0-6, kaligrafia 0-6, książka artystyczna 2, dyrektor do spraw pedagogicznych)

W szkołach SKiE pracuję od samego początku, czyli od 25 lat. Tu właśnie zainteresowałam się rozwojem kreatywności i wychowaniem przez kulturę u dzieci i młodzieży. To zagadnienie było przedmiotem moich badań oraz tematem pracy doktorskiej.
Chciałabym, aby moi uczniowie również pokochali sztukę i mieli przyjemność z obcowania z nią. Ponieważ najlepsza percepcja sztuki jest w bezpośrednim kontakcie, dlatego też uwielbiam podróżować, odwiedzać europejskie galerie, zwiedzać zabytki. Czasami udaje mi się zabierać uczniów w takie miejsca, jak Pompeje, Akropol czy Frogner Park.
Prywatnie lubię słuchać jazzu, jeść czekoladę i spacerować po lesie ze swoim wnukiem. Chętnie zabieram ze sobą aparat fotograficznym i obiektywem obserwuję przyrodę, zabytki i ludzi.


Monika Budzińska
(wychowawstwo 5m, matematyka 4-5, fakultet matematyczny – Kangur)

Od 2011 roku spełniam swoje największe marzenie z dzieciństwa i pracuję jako nauczyciel matematyki oraz fizyki (od niedawna również pomagam trenować Odyseuszy J). Wcześniej spełniałam marzenia ze studiów i pracowałam w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN, gdzie opracowałam strukturę i dynamikę ludzkiego białka S100A1, efektem czego było uzyskanie stopnia doktora nauk biologicznych. A jeszcze wcześniej wchodziłam na ścieżkę zawodową z firmą optoelektroniczną, gdzie współtworzyłam nowe technologie uzyskiwania materiałów półprzewodnikowych.
Moją pasją jest uczenie, ale również uczenie się, poznawanie i doświadczanie. Bardzo lubię grać w gry planszowe, czytać książki, rozwiązywać i układać łamigłówki, każdy rodzaj rękodzieła oraz wędrówki górskie o każdej porze roku. Na największe zalety typuję duże poczucie humoru (szczególnie na własny temat) oraz umiejętność popełniania błędów. Mam też sporo wad, ale…


Paulina Figat 
(wychowawstwo 6p, język polski 6, język polski fakultet 4)

 Rozpoczęłam pracę w szkole, gdyż fascynuje mnie dowiadywanie się wielu rzeczy od młodych ludzi, a oni zawsze wiedzą, co w trawie piszczy. W swojej pracy staram się być otwarta na potrzeby dzieci oraz rozwijać ich zainteresowania i twórcze myślenie. Lubię to, co robię i cały czas doskonalę swoje umiejętności. Moja praca daje mi dużo satysfakcji i radości.
W wolnych chwilach czytam, biegam i jeżdżę na rowerze. Inspiruje mnie twórczość J. Kaczmarskiego, fascynuje muzyka filmowa, a o jej twórcach – takich jak: M. Lorenc, C. Mansell, czy H. Zimmer, mogłabym opowiadać godzinami.


Agnieszka Korniłow 
(język polski 3-5, spotkanie z balladą w klasach 2)

Lubię pracować z dziećmi i młodzieżą. Cieszę się, gdy mogę stwarzać warunki do tego, aby rozwijały swoją kreatywność i zdobywały nowe wiadomości. Stąd od kilku lat, oprócz pracy w szkole SKiE, współpracuję m.in. jako wychowawczyni z fundacją Bullerbyn na Rzecz Wspólnoty Dzieci i Dorosłych. Jestem też dziennikarką „w stanie spoczynku”. W swoim dorobku mogę pochwalić się tekstami z zakresu edukacji. Uwielbiam reportaż. Lubię być aktywna – biegam. Jestem mężatką, mamą Martyny. Mam dwa zupełnie różnie zachowujące się i wyglądające koty, bo kocham odmienności. W ramach projektów z języka polskiego dzieci piszą autorskie książki, prowadzimy kroniki klas oraz dbamy o ortografię i umiejętności związane z wypowiadaniem się oraz prezentacjami.


Marta Kornowicz
(muzyka 1-6)

Pedagog, artysta muzyk, pianistka. Jej działalność pedagogiczna obejmuje zarówno animację muzyczną, teatralną i interdyscyplinarną, jak i pianistykę. Uczestniczyła w przygotowaniu kilkudziesięciu spektakli z udziałem dzieci i młodzieży, współpracując m.in. z Beatą Chwedorzewską, Dariuszem Kunowskim i Jerzym Kornowiczem. Prowadzi zajęcia w ramach autorskich programów „Centrum Kultury” – we współpracy z Elżbietą Szydłowską i Jerzym Kornowiczem. Spektakle te były prezentowane zarówno w szkołach SKiE, jak i w licznych teatrach i instytucjach kultury. Związana ze SKiE od roku 2004. 


Marek Małaszczuk 
(religia 0-6, wsparcie wychowawcy 4)

Lubię śpiewać, piec i gotować oraz spacerować po górach i nad morzem. Lubię również dobry teatr, operę oraz muzykę, przede wszystkim klasyczną.


Zbigniew Mroziewski
(etyka 0-6, filozofia 3-6)

W 2006 roku ukończyłem studia na Wydziale Filozofii na UKSW w Warszawie. To, że chcę być nauczycielem etyki i filozofii, wiedziałem od zawsze i to marzenie realizuję konsekwentnie od 11 lat. Razem z moim uczniami wędrujemy przez ścieżki pełne prostych zasad i trochę trudniejszych myśli.
Prywatnie jestem tatą czteroletniej Alicji, z którą z zapałem słucham Grzegorza Turnaua. Od Żony zaraziłem się pasją wędrówek po górach – uwielbiam Bieszczady, bez których teraz nie wyobrażam sobie prawdziwych wakacji.


Iwona Wysocka
(język angielski 0-4)

Uczę angielskiego od 2 dekad i wciąż lubię swoją pracę. Praca z dziećmi przynosi wiele radości i pozwala na zabawę w wieku, gdy już nie wypada J. Lubię dobrą literaturę, narty, czas spędzany z dziećmi, babskie spotkania z przyjaciółką, psychologię, zwiedzanie świata i pięknej naszej Polski całej, lepienie pierogów, rozmowy z matką i dużo innych zwykłych przyjemności dnia codziennego takich jak zielona herbata o poranku, Chopin wieczorem i brodzenie w kaloszach po kałużach. Ostatnio popłakałam się ze śmiechu, gdy czytałam „Małe eksperymenty ze szczęściem – sekretny dziennik Hendrika Groena, lat 83 i ¼”. Nie oglądam telewizji, bo nie lubię. Nudzi mnie i nie mam telewizora. Czytam dogłębnie podręczniki, z których uczę, literaturę dziecięcą, literaturę popularno-naukową i co mi wpadnie w ręce. Słucham audiobooków zawsze, gdy prasuję. Dzieci to największa przygoda mojego życia. Rozwijają i uczą codziennie. Unikam tłumów podczas wakacji i ludzi, którzy za dużo mówią. Staram się uczyć tak, jakbym chciała by uczono moje dzieci. W młodości nie lubiłam... nudnych i nieprzygotowanych nauczycieli.


Marcin Tomczak
(historia 4-6, gawędy historyczne 2)

Z wykształcenia i zamiłowania historyk – w stopniu magistra. Szczęśliwy ojciec i mąż (kolejność dowolna). Prywatnie fan mocnego grania oraz bluesa w każdej postaci. Nie unikam sportu, przede wszystkim zespołowego. Odkąd pamiętam (a pamięć mam dobrą) czytam powieści grozy. W kinie wybieram komedie, ale nieromantyczne. W wolnym czasie chętnie podróżuje. Jeśli tylko czas pozwala odwiedzam kresy wschodnie.


Magda Szajner
(język francuski 5-6)

Język francuski był obecny w moim życiu od zawsze, za sprawą mojej babci, która wychowała się we Francji. Rozmawiając z nami po polsku, wplatała wiele francuskich słów. Opowieści babci o Francji i melodyjność języka, którym władała, spowodowały, że postanowiłam się go nauczyć. Z czasem nauka ta na tyle mnie zafascynowała, że zaczęłam się zastanawiać, w jaki sposób mogłabym wykorzystać znajomość francuskiego w mojej przyszłej pracy. Już od najmłodszych lat uwielbiałam bawić się w szkołę. Wraz z dorastaniem uświadomiłam sobie, że nauczanie jest moim powołaniem. Uznałam więc, iż najlepsze będzie połączenie moich dwóch pasji i w ten sposób zostałam nauczycielką języka francuskiego.
Jestem absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych oraz magistrem Filologii Romańskiej. Nauczanie to moja pasja. Wielką satysfakcję przynosi mi obserwowanie entuzjazmu i postępów dzieci, ich radości, gdy zaczynają tworzyć pierwsze wypowiedzi. Zapał i energia moich uczniów są dla mnie motywacją do kreatywnej pracy każdego dnia.
Prywatnie jestem żoną oraz mamą dwójki dzieci. Naszą wspólną pasją jest podróżowanie, bardzo lubimy sport, jeździmy na rowerach, nartach, łyżwach i gramy w golfa. W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki oraz szydełkować.


Ewa Dratwa
(język niemiecki 5-6)

Jestem absolwentką germanistyki UW. W szkołach SKiE uczę od 2011 roku. Tak naprawdę związana jestem z tym niezwykłym miejscem od roku 1995, w którym to stawiałam pierwsze kroki jako nauczycielka języka niemieckiego.
Wolny czas poświęcam na czytanie dobrej literatury i tworzenie uroczych drobiazgów na szydełku. Chętnie chodzę do teatru i na długie spacery po lesie. Lubię kameralne spotkania z bliskimi mi osobami.


Barbara Borgosz-Jaźnicka
(WF, korektywa)

Magister wychowania fizycznego z wieloletnim stażem pracy w szkole podstawowej i liceum ogólnokształcącym, w trakcie której uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego. Ponadto posiada uprawnienia, które wykorzystuje do pracy w klubie fitness, a są to: instruktor pilates, nording walking oraz dyplom trenera osobistego.


Michał Bielczyk

Były sportowiec, olimpijczyk. Od urodzenia ruch, trening to jego sposób na życie. Chęć dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem i radością życia spowodował, że został nauczycielem wychowania fizycznego. Jak mówi, ma wiele satysfakcji, kiedy jego uczniowie stają się aktywni, kreatywni, zdrowsi, bardziej uśmiechnięci i zrelaksowani. Na lekcjach wspiera każdego indywidualnie, zależnie od jego możliwości. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach doszkalających. Trener lekkiej atletyki, trener personalny i instruktor korektywy. Motto: „Never give up”.


Arkadiusz Maniuk

Urodziłem się w mieście zwanym Perłą Renesansu, co do czegoś zobowiązuje. Pasję do rysowania i malowania rozwijam od dziecka. Ukończyłem liceum plastyczne oraz studia artystyczno-pedagogiczne na Wydziale Artystycznym UMCS – specjalizacja malarstwo. Od ponad 25 lat zajmuję się karykaturą portretową. Jestem członkiem SPAK - Stowarzyszenia Polskich Artystów Karykatury (członek zarządu) oraz International Society of Caricature Artists (ISCA). W dorobku mam współpracę z wieloma czasopismami, szereg wystaw w Polsce i za granicą, wiele realizacji graficznych, w tym okładki płyt, a także rysuję na żywo na różnego rodzaju imprezach. Od 20 lat pracuję jako nauczyciel plastyki oraz języka angielskiego, który również jest moją pasją. Ponadto, jako pasjonatowi muzyki, zdarzało mi się również komponować, piszę teksty piosenek, głównie po angielsku, dla warszawskiej grupy rockowej Hetman, w której gram na instrumentach klawiszowych.