Aktualności
Lista lektur dla uczniów liceum w roku szkolnym 2015-2016
Dodano: 09.08.2015Klasa 1 lista lektur:
podana lista lektur obejmuje tylko duże teksty do przeczytania w całości
wrzesień
Parandowski Mitologia
październik
Księga Hioba
listopad
Goethe Faust cz. 1 (najlepiej w przekładzie Jacka Burasa)
Mann Tonio Kroger
grudzień
Bułhakow Mistrz i Małgorzata
wybór baśni braci Grimm
luty
Homer Odyseja (przekład J.Parandowski)
Mickiewicz Pan Tadeusz
Bedier Dzieje Tristana i Izoldy
marzec
I.B.Singer Sztukmistrz z Lublina
Dante Piekło [w:] Boska Komedia (polecam przekład Agnieszki Kuciak)
kwiecień
Boccaccio Dekameron (wybór nowel + Przedmowa)
czerwiec
Cervantes Don Kichote t.1 (ok. 100 stron)
Klasa 2 lista lektur:
podana lista lektur obejmuje tylko duże teksty do przeczytania w całości w semestrze I
UWAGA!
* przed tekstem oznacza, że tekst jest tylko dla grupy rozszerzonej
wrzesień
Dick Ubik
Szekspir Makbet
Szekspir Hamlet
Wolter Kandyd
* Diderot Kubuś Fatalista i jego pan
październik
Conrad Jądro ciemności
* Orwell 1984
listopad
Goethe Cierpienia młodego Wertera
* E.A.Poe Opowiadania (m.in. Człowiek tłumu, William Wilson…)
styczeń
Mickiewicz Dziady cz. IV
luty
Mickiewicz Dziady cz. III
Słowacki Kordian
marzec
Dostojewski Zbrodnia i kara
* Flaubert Pani Bovary
kwiecień
Prus Lalka
* Masłowska Wojna polsko-ruska…
maj
Żeromski Opowiadania (Zmierzch, Rozdziobią nas kruki, wrony…, Siłaczka)
* Zola Germinal
czerwiec
* Żeromski Wierna rzeka
Klasa 3 lista lektur:
podana lista lektur obejmuje tylko duże teksty do przeczytania w całości
UWAGA!
* przed tekstem oznacza, że tekst jest tylko dla grupy rozszerzonej
wrzesień
Reymont Ziemia obiecana (film w reż. A.Wajdy)
Reymont Chłopi (film w całości + 50 stron tomu 1 lub cały tom 1)
Wyspiański Wesele
Wesele reż. A. Wajda
październik
* Żeromski Przedwiośnie (fragm. również dla podstawy)
listopad
Gombrowicz Ferdydurke
* Gombrowicz Dzienniki
Witkacy Szewcy
* Krasiński Nie-Boska Komedia
Schulz Sklepy cynamonowe (wybór opowiadań)
* Schulz Sklepy cynamonowe (całość)
Kafka Proces
grudzień
Herling-Grudziński Inny świat
* Nałkowska Granica
styczeń
Borowski U nas w Auschwitzu, Dzień na Hermenzach, Bitwa pod Grunwaldem, Proszę państwa do gazu…
* Borowski U nas w Auschwitzu, Dzień na Hermenzach, Bitwa pod Grunwaldem, Proszę państwa do gazu…, Ludzie, którzy szli, Pożegnanie z Marią
* Grynberg Prawda nieartystyczna
* Grynberg Zwycięstwo
luty
Camus Dżuma
* Camus Obcy
* Camus Mit Syzyfa i/lub Człowiek zbuntowany
* Merton 7 esejów o Albercie Camus
marzec
* Herbert Barbarzyńca w ogrodzie
*Miłosz Ziemia Ulro
kwiecień
Krall Zdążyć przed panem Bogiem
Hłasko Pierwszy krok w chmurach
Kapuściński Heban
* Kapuściński Podróże z Herodotem lub Cesarz
* Kąkolewski Jak umierają nieśmiertelni
Zakończenie Roku Szkolnego 2014/2015
Dodano: 18.06.2015Uroczyste zakończenie roku szkolnego uczniów
Liceum Ogólnokształcącego nr 50 SKiE odbędzie się
w piątek 26 czerwca o godzinie 11.00
Piknik szkolny
Dodano: 28.05.2015Serdecznie zapraszamy na pierwszy w nowej siedzibie
"PIKNIK SZKOLNY"
12 czerwca 2015 r. (piątek), godz. 17.00 - 21.30
Godz. 18.00 - otwarcie przedszkola SKiE: "Mała Wilkoniówka"
oraz spotkanie z patronem przedszkola - Józefem Wilkoniem.
Ewaluacja zewnętrzna Liceum
Dodano: 11.05.2015W lutym i marcu br miała miejsce zewnętrzna ewaluacja naszego liceum,
dokonana przez KO
Raport z ewaluacji jest dostępny na stronie npseo.pl: www.npseo.pl
Oto fragmenty wniosków i opinii zaczerpnięte z raportu:
- Realizacja podstawy programowej (…) sprzyja wszechstronnemu rozwojowi ucznia i osiąganiu przez niego wysokich wyników.
- Wsparcie, udzielane uczniom i ich rodzicom przez szkołę (…)jest adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań.
- (…) kształtowane z aktywnym udziałem uczniów kompetencje, umiejętności i postawy są przydatne w dorosłym życiu.
- W szkole nie występuje zjawisko dyskryminacji. Działania antydyskryminacyjne mają charakter profilaktyczny, obejmują wszystkich uczniów i zapewniają im poczucie bezpieczeństwa.
- Zajęcia pozalekcyjne wspierają uczniów w nauce, są interesujące i powszechnie dostępne dla uczniów.
- Prowadzone przez wszystkich nauczycieli działania (…) pozwalają na skuteczne planowanie pracy z uczniem, indywidualizowanie procesu edukacyjnego, nabywanie przez uczniów koniecznych kompetencji, umiejętności i zachowań oraz osiągania przez uczniów indywidualnych sukcesów
- Cele, określone do realizacji w bieżącej pracy dydaktyczno-wychowawczej są adekwatne do zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań uczniów, w zakresie przygotowania do kolejnych etapów kształcenia i funkcjonowania na rynku pracy.
- Szeroka oferta zajęć pozalekcyjnych i dodatkowych (ART., sesje naukowe w Waplewie) tworzy warunki do aktywnego funkcjonowania uczniów w dorosłym życiu
- (…) wszyscy nauczyciele indywidualizują proces edukacyjny oraz motywują uczniów do większej aktywności w trakcie nabywania nowych kompetencji, umiejętności i zachowań, przydatnych w dorosłym życiu. Działania szkoły w zakresie rozpoznawania sytuacji poszczególnych uczniów (ich potrzeb, możliwości, problemów osobistych i rodzinnych) oraz realizacji działań adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb, w tym także wspierania uczniów i ich rodziców, są prowadzone w sposób celowy, powszechny i skuteczny